۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۲۰۵۳۲
عضو شورای عالی حوزه های علمیه:

حفظ نظام در گرو ماندن پای ارزش‌ها است|انقلابی ماندن تنها به شعار دادن نیست

حفظ نظام در گرو ماندن پای ارزش‌ها است|انقلابی ماندن تنها به شعار دادن نیست
آیت الله غروی حفظ نظام اسلامی را در گرو ماندن پای ارزش‌ها دانست و گفت: باید از راه صحیح وارد شویم و با منکر‌ها با ادبیات روز برخورد کنیم و این خیلی مشکل است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله غروی، عضو شورای عالی حوزه‌های علمیه امروز در آیین آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه مازندران در آمل با بیان این که علما و حوزه‌های علمیه نباید نسبت به نظام و ارزش‌های نظام بی تفاوت باشند، افزود: این که مقام معظم رهبری نسبت به انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه تأکید دارند نکته بسیار مهمی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
 
آیت الله غروی با تأکید بر این که انقلابی ماندن تنها به شعار دادن و تعریف و تمجید کردن نیست، خاطرنشان کرد: وقتی گفته می‌شود انقلابی بمانید یعنی همه ارزش‌هایی که انقلاب اسلامی با خودش دارد و با خودش آورده باید بر طبق آن عمل شود.
 
وی، حفظ نظام اسلامی را در گرو ماندن پای ارزش‌ها دانست و تصریح کرد: باید از راه صحیح وارد شویم و با منکر‌ها با ادبیات روز برخورد کنیم و این خیلی مشکل است.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با بیان این که باید بر روی ارزش‌ها تأکید داشته باشیم نه این که ارزش‌ها کمرنگ شود و ما  نسبت به آن بی تفاوت باشیم، ادامه داد: مسأله انقلابی بودن حوزه باید به طور جدی مورد توجه قرار گیرد.
 
آیت الله غروی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که شورای عالی و مدیریت حوزه‌های علمیه در سال‌های اخیر اقدامات مهمی انجام دادند، گفت: البته ما در ارتباط با آنچه که باید باشیم فاصله داریم، اما حوزه‌های علمیه رشد و تکامل پیدا کرده و قابل مقایسه با گذشته نیست.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود افزود: برنامه‌های بسیار ارزشمندی در این خصوص تصویب شده و در حال اجرا است و برخی از آن‌ها البته مشکلاتی دارد که انتظار داریم که با رفع مشکلات اقتصادی قابل اجرا شود.
 
وی با بیان این که همه تلاش‌ها تحقق تحول مورد نظر مقام معظم رهبری است، ادامه داد: با توجه به حساسیتی که حوزه‌ها و بزرگان دارند این اقدامات در حال اجرا است.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مدعی هستیم که سرباز امام زمان (عج) هستیم و باید کاری کنیم که آقا از ما راضی باشند و رضایت ایشان نیز از ما دراین است که خوب درس بخوانیم.
 
آیت الله غروی با تأکید براین که ابتدا باید خودمان را بسازیم تا بتوانیم در مردم تأثیر گذار باشیم، افزود: امروز مردم حواسشان جمع است و راحت می‌توانند افراد را بر آورد کنند.
 
عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید براین که فاصله گرفتن به معنای صحیح از دنیا توسط طلاب و روحانیان ضروری است، افزود: تنها سخن ما نمی‌تواند مردم را بسازد و اگر بزرگان ما تأثیر گذار بودند به دلیل رفتار، اعمال و کردار آن‌ها بود./950/
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷
حرف درستیه ولی ظاهرا چهل ساله برخی دولت مردان فقط تو شعار موندن که کشور این همه مشکلات داره
1
0